Selectati editia dorita

Care sunt cauzele volatilitatii din industria auto

17 Mar 2014

Volatilitatea pietei auto s-a intensificat semnificativ in ultimele 12 luni. Marea majoritate a producatorilor intervievati (90%) au declarat ca pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate in piata, in timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauza a volatilitatii – cererea din ambele piete, atat din cele dezvoltate cat si din pietele emergente, arata raportul Changing Lanes 2014-15: the automotive C-Suite’s agenda, realizat de EY Global Automotive Center.

 

Circa 84% dintre executivi se asteapta la un impact negativ  generat de fluctuatiile ratelor de schimb valutar si ale preturilor materiilor prime, in timp ce 56% considera ca  scaderea cererii de pe pietele emergente va avea un efect negativ asupra industriei.

Nu mai putin de 67% dintre constructorii si dealerii de automobile au mentionat conectivitatea si infotainment-ul (combinatia dintre informatie si divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienti, in timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovatiei si consolidarea platformelor.

Odata cu un sistem imbunatatit de conectivitate, producatorii auto trebuie sa furnizeze clientilor o asigurare privind confidentialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilitati.

Potentialii cumparatori aloca o perioada semnificativa de timp cercetarii ofertelor in mediul on-line, inainte de a lua o decizie de cumparare, iar numarul vizitelor la locatia dealer-ului este in scadere, astfel incat producatorii auto vor fi nevoiti sa reinventeze experienta de vanzare pentru a-si atrage si pastra clientii.

Aproximativ 77% dintre executivii intervievati au declarat ca patrunderea si obtinerea succesului pe pietele foarte dezvoltate reprezinta principalul avantaj competitiv. Producatorii de automobile isi completeaza sursele de venit, prin solutii de conectivitate, mobilitate si asistenta post-vanzare pentru a ramane competitivi. In timp ce colaborarea a fost o directie strategica abordata de companii din 2013, sondajul privind perioada 2014-2015 arata ca liderii din industrie intentioneaza sa se concentreze mai intens pe parteneriate pentru a aduce mai multa valoare prin schimbul de tehnologie si cresterea vitezei de inovatie in piata.

“Previziunile legate de industria auto din Romania indica o stabilizare per total a pietei auto in 2014, in contextul in care se asteapta o redresare a economiei globale din care sa aiba de castigat si piata auto locala. Piata din Romania a fost una dintre pietele cele mai afectate de criza, dar, dupa o perioada de declin masiv, se asteapta ca vanzarile de autovehicule sa revina pe o traiectorie normala in acest an. Aceste asteptari de crestere pleaca de la baza scazuta a vanzarilor slabe din 2013, si a revenirii cererii dupa mai multi ani de declin sustinut pe piata si intarziere a deciziilor de cumparare”, spune Ariadna Oslobeanu, Senior Manager, Assurance, EY Romania.

Sursa: forbes.ro
Cuvinte cheie: cauzele volatilitatii, industrie auto, schimb valutar

Alte stiri asemanatoare