Selectati editia dorita

Renault Master 4x4: Cățărător utilitar

13 Jun 2016

Inginerii de la Renault au dotat noul Master, dar şi pe fraţii săi mai mici, Kangoo şi Trafic, cu tehnologii menite să transforme aceşti specialişti ai cărăuşiei în campioni ai drumurilor grele.


Divizia de vehicule utilitare a producătorului francez Renault este prezentă în 112 ţări de pe întregul mapamond, iar în Europa se poate mândri cu titlul de lider al pieţei de vehicule utilitare uşoare pentru 18 ani la rând. Cele trei reprezentante ale mărcii în segmentul de piaţă sub 3,5 T, dar şi varianta Master care se încadrează în categoria 3,5 T - 6 T, au fost vândute, anul trecut, în România în peste 1.000 de exemplare, o valoare importantă în zona LCV. La acest rezultat a pus umărul şi modularitatea fără rival a utilitarelor Renault care se traduce prin 65 de versiuni pentru Kangoo, 270 pentru Trafic şi nu mai puţin de 350 pentru Master.

Ei bine, din această vară, gama de utilitare Renault se îmbogăţeşte cu noi capabilităţi destinate celor care au nevoie de vehicule de transport pentru care orice tip de drum poate fi abordat fără teamă. Toate cele trei vehicule pot fi comandate cu sistemele Extended Grip sau X-Track, iar pentru Master este disponibil un sistem de tracţiune integrală extrem de performant. Dacă despre Extended Grip - sistemul destinat parcurgerii drumurilor dificile - cunoscătorii zonei LCV ştiu deja detaliile importante, despre noul X-Track este nevoie de câteva lămuriri. Și, dacă tot am avut ocazia să testăm toate cele trei tipuri de tracţiune sau propulsie pe un circuit de lângă Barcelona, să tragem şi câteva concluzii.

X-Track, sistem avansat de tracţiune 4X2

Noul sistem X-Track este destinat parcurgerii intensive a drumurilor neamenajate. Spre deosebire de Extended Grip, acesta are în componenţă un diferenţial cu alunecare limitată şi presupune o gardă la sol majorată cu 3 cm în cazul Kangoo şi Trafic şi cu 4 cm în cazul Master. De asemenea, maşina este echipată standard cu scut metalic şi anvelope pentru noroi şi zăpadă. În timpul testului realizat de Capital, această variantă a utilitarelor Renault a dovedit o încăpăţânare demnă de laudă în încercarea de a depăşi obstacole dificile chiar şi pentru un SUV cu tracţiune integrală. Asta în ciuda faptului că sistemul este 4X2. Realizat de Renault în colaborare cu Proclain Vehicules, acest X-Track poate fi deja comandat pentru oricare dintre cele trei vehicule utilitare Renault urmând ca primele livrări să aibă loc în septembrie.

Dacă varianta destinată parcurgerii drumurilor dificile nu vă este de ajuns şi aveţi de transportat obiecte voluminoase pe teren accidentat, acolo unde doar pick-up-urile cu tracţiune integrală fac faţă, o opţiune interesantă şi mult mai capabilă din punctul de vedere al capacităţii de transport este Trafic 4X4. Echipat cu tracţiune integrală şi diferenţial blocant pentru puntea spate, vehiculul este realizat în colaborare cu germanii de la Oberaigner Automotive şi s-a comportat surprinzător de bine în timpul testului chiar dacă dimensiunile îl făceau să pară imposibil de manevrat pe pante abrupte acoperite cu praf şi nisip fin sau presărate cu stânci.

După testarea celor trei tipuri de tracţiune a devenit limpede pentru noi că sistemul X-Track poate fi o alternativă viabilă la sistemul 4X4 dacă vehiculul nu are de parcurs zone extrem de dificile. În plus este mult mai uşor de utilizat şi confortabil având în vedere că sistemul nu necesită oprirea vehiculului pentru activare. E drept că maşinile cu care a fost realizat testul nu aveau obiecte foarte grele în zona destinată mărfurilor, însă comportamentul ne-a impresionat. Este demn de menţionat că un sistem similar era oferit şi până acum de Renault, însă era necesară o comandă specială şi modificarea vehicului de către Proclain. Cât despre Master 4X4, forţa, agilitatea şi chiar manevrabilitatea în teren accidentat pot impresiona până şi fanii competiţiilor off-road. Unde mai pui că vehiculul are o capacitate de transport impresionantă. E drept că germanii de la Oberaigner sunt specialişti recunoscuţi în domeniul vehiculelor cu tracţiune integrală, compania având o experienţă de 20 de ani în acest domeniu şi furnizând soluţii similare unor companii precum Mercedes-Benz, Opel, Nissan sau Volkswagen. Din nefericire, până la data publicării acestui articol, Renault nu a oferit detalii despre preţurile versiunilor Extended Grip, X-Track sau Master 4X4.

Sursa: capital
Cuvinte cheie: cluj, renault master 4x4

Alte stiri asemanatoare