Selectati editia dorita

Experienţă europeană pentru elevii Colegiului Economic "Iulian Pop" din Cluj Napoca

28 Jan 2016

"Nopţi albe", acesta este titlul proiectului din cadrul programului Erasmus +, Acţiunea KA2- parteneriate strategice între şcoli, care se derulează in 5 ţări partenere. Colegiul Economic « Iulian Pop » face parte începând din septembrie 2015 din acest parteneriat alături de Franţa, Italia, Turcia şi Letonia.


Proiectul aprobat şi finanţat de Uniunea Europeană prin intermediul Agenţiei Naţionale îşi propune, pe parcursul a trei ani şcolari să dea un nou sens învăţării prin abordare transdisciplinară şi construirea unui proiect cultural comun favorizând cooperarea între profesori şi elevi din diferite ţări. Studierea şi confruntarea mitologiilor şi tradiţiilor festive europene (plecând de la studiul unei teme precise « noaptea »), nu numai că vor aduce la lumină creaturi, ritualuri şi obiceiuri străvechi obligând confruntarea directă cu temerile experimentate la acele vremuri dar vor conduce mai ales la o demistificare a acestor frici ancestrale permiţând prin aceasta o mai bună înţelegere a fobiilor actuale. Demersul învăţării este de data aceasta unul care conduce elevul spre autonomie şi învaţare asumată, ceea ce lipseşte uneori in cadrul orelor de curs obişnuit. În acest context, elevul devine actorul social care comunică şi acţionează in scopul îndeplinirii unei sarcini de învăţare complexe.


Prima reuniune de proiect între elevi, a avut loc în perioada 30 noiembrie - 4 decembrie 2015, la Roma, în Italia. Nouă elevi de la Colegiul Economic « Iulian Pop » : Alexandra Liţoiu, Bogdana Panţel, Adina Lespuc, Diana Domşa, Andreea Gorgan, Simina Bodea, Adelina Moldovan, Erika Varga şi Cosmina Pop au fost selectaţi pentru a beneficia de această experienţă europeană, având şansa de a pune în comun cu ceilalţi parteneri din proiect, italieni, francezi şi letonieni, rezultatele muncii lor. Elevii români au fost insoţiţi de profesorii Ramona Zetea, Camelia Curea şi Sebastian Răşinar. Activităţile de învăţare s-au desfăşurat la Liceul « IPS Stendhal » din Roma şi au avut ca temă de reflecţie şi dezbatere « Noaptea în mitologiile originilor Romei precum şi rădăcinile fricilor ancestrale ». Impactul asupra elevilor a fost unul deosebit de benefic. Trebuie menţionat faptul că pentru unii dintre elevii scolii noastre, ieşirea din rigorile orelor de curs a insemnat şi scoaterea din zona de confort personal, în sensul că s-au văzut puşi în contextul de a se confrunta şi emoţional cu situaţii noi. Dacă pentru cei mai mulţi dintre noi, zborul cu avionul sau vizitarea unei ţări străine nu reprezintă actualmente mai mult decât o banalitate, pentru aceşti elevi, o experienţă de acest fel s-a dovedit a fi un eveniment, un lucru de consemnat ca fiind o premieră. E normal ca în astfel de condiţii, motivaţia şi interesul pentru învăţare să capete, de asemenea, o altă dimensiune, spune coordonatorul proiectului, profesoara Ramona Zetea. Pe lângă aspectele ce ţin de punerea în comun a cunoştinţelor relevante pentru îndeplinirea obiectivelor proiectului, elevii au fost supuşi unei « trăiri în comun » in stil european, acest lucru presupunînd înlăturarea barierelor lingvistice şi adoptarea atitudinii de flexibilitate şi toleranţă în raport cu ei şi ceilalţi, obligandu-i, asfel, pe toţi la imbrăţişarea valorilor europene comune.

Sursa: moneystreet
Cuvinte cheie: elevi, colegiul economic, iulian pop, cluj

Alte stiri asemanatoare